2015-01-19

GEOGRAFIJOS KONKURSAS „ŽEMĖ, VANDUO, UGNIS, ORAS“

Mūsų mokykloje sausio 15 d. buvo organizuotas geografijos konkursas „Žemė, vanduo, ugnis, oras“ (integruoto projekto tikslai: plėtoti meninę kūrybinę raišką; diegti naujus meninio ugdymo metodus ir formas; pagilinti geografijos žinias ir formuoti teigiamą požiūrį į geografijos mokslą ir mokymąsi). Integruoto projekto autorė – dailės-geografijos mokytoja metodininkė Liusia Plonienė, įgyvendinti projektą padėjo informacinių technologijų mokytoja Nijolė Donėlaitė.

Renginį pradėjo 6–8 klasių mokiniai, meninės interpretacijos būrelio nariai, kurie pristatė kompoziciją „Kaip atsirado Žemė?“. Mokiniai įkūnijo ir Dievą, ir velnią, ir visas žemės stichijas, patys kūrė eiles ir aprangą savo pasirodymui.

Kitas renginio etapas – komandų prisistatymai, kadangi geografijos konkurse dalyvavo 6–10 klasių mokinių komandos (po 5 asmenis).

Eilėmis apie geografiją prakalbo šeštokai – „Mažieji geografai“ (eiliuotų tekstų autorė – 6 klasės mokinė Alvyda Jedenkutė). Septintokų komandos pavadinimas – „MMG“ („Mes mylim geografiją“). Posmus apie geografijos mokslą deklamavo ir 8 klasės mokiniai („Keliautojai“). Konkurse taip pat dalyvavo komandos „Galaktikos kariai“ (9 kl.) ir „Vaska da Gama“ (10 kl.).

Renginyje dalyvavę mokiniai iš anksto buvo parengę ne tik komandų prisistatymus, bet ir kitus namų darbus – geografijos anekdotų vaidinimus. Dešimtokai kalbėjo apie pasaulio svajonių miestus, vienas ypatingas miestas, anot mokinių, esąs ir Lietuvoje – Kazlų Rūda.

Komanda „Galaktikos kariai“ (9 kl.) inscenizavo geografijos olimpiados situaciją.

Aštuntokai visiems paaiškino, kad granatai auga mūšio lauke, šeštokams ir septintos klasės mokiniams buvo įdomu, kodėl mirė Negyvoji jūra, ar Ramusis vandenynas visada ramus, kokioje geografinėje zonoje gyvena vilkai ir t.t.

Kitas integruoto projekto – geografijos konkurso etapas – apklausos „Kaip moki geografiją?“ pristatymas ir aptarimas. Apklausą atliko geografijos būrelio narės Justina Šiaulytė, Auksė Vaitkutė, Alvyda Jedenkutė, Augustė Mikutaitė (6 klasės mokinės). Buvo apklausti 1–4 klasių mokiniai (26), 5–9 klasių mokiniai (18), pedagogai bei mokyklos darbuotojai (8).

Apklausos „Kaip moki geografiją?“ dalyviai turėjo atsakyti į klausimus, kas yra estuarija ir krateris. Estuarija (lot. aestuarium, užtvindomos upės žiotys) – pereinamoji vieta žiotyse, kurioje susilieja gėlas upės ir sūrus jūros vanduo. Apklausos dalyviai pateikė pačių įvairiausių atsakymų: estuarija – tai šuns veislė, gėlė, lietuvių kalbos formulė, upėtakis, traktorius, kirmėlė, iškasenos ir t.t. Teisingausiai į pirmąjį apklausos „Kaip moki geografiją?“ klausimą atsakė aštuntokas Emilis Radvilavičius ir devintos klasės mokinė Dainora Jedenkutė.

Krateris – tai paprastai apvalios formos, įvairaus dydžio ugnikalnio (dažniausiai viršūnės) įdubimas, kurio viduje yra viena ar daugiau angų, pro kurias išsiveržia lava. Apklausos dalyviai vėl demonstravo savo išmonę. Buvo pateikti tokie atsakymai: krateris – tai abėcėlė, kalbanti lėlė, keiksmažodis, žvyrą kasanti mašina, mokytojas. Teisingausiai į antrąjį apklausos „Kaip moki geografiją?“ klausimą atsakė penktokas Adomas Nakutavičius ir pradinių klasių mokytoja Morta Griciuvienė.

Baigiamasis integruoto projekto etapas – geografijos viktorina „Žemė, vanduo, ugnis, oras“ (30 teorinių ir praktinių užduočių). Konkurso dalyviai dar kartą prisiminė, kaip vadinami specialistai, sudarinėjantys žemėlapius (kartografai), kas pirmieji išrado kompasą (kinai), kuriame žemyne nėra ugnikalnių (Australijoje), kokios valstybės yra dviejuose žemynuose (Turkija, Rusija, Egiptas, Panama), kokia kryptimi sukasi mūsų žemė (iš vakarų į rytus), kelių valstybių krantus skalauja Baltijos jūra (9), kuria pasaulio kryptimi dažniausiai nukreiptos palydovinės televizijos antenos (į pietus) ir t.t. Atlikdama viktorinos užduotis, daugiausiai taškų surinko aštuntos klasės mokinių komanda.

Vertinimo komisija (informacinių technologijų mokytoja Nijolė Donėlaitė, lietuvių kalbos mokytoja Vitalija Brunalienė, pradinių klasių mokytoja Morta Griciuvienė), susumavusi visų užduočių (ir komandų prisistatymų, ir geografijos anekdotų vaidinimų, ir viktorinos ) rezultatus, paskelbė, kad geografijos konkurso „Žemė, vanduo, ugnis, oras“ nugalėtoja – aštuntos klasės mokinių komanda. Antroji vieta atiteko devintokams, o trečiąją vietą užėmė ir šeštokai, ir septintokai, ir dešimtokai. Mokiniams buvo įteikti padėkos raštai ir saldieji prizai.

Nuotraukos fotogalerijoje

Atnaujinta 2024-04-09 © Kartenos vidurinė mokykla. Visos teisės saugomos. Sprendimas:Creative partner